Aquest nou curs abordarem el coneixement de les emocions i la seva relació amb el pensament i el comportament de les persones. Intentarem aplicar-nos aquest model a nosaltres mateixos/es per tal de potenciar el nostre creixement personal. Es tracta d’un curs tant d’adquisició de coneixements com d’aplicació personal que té per objectiu principal millorar el nostre benestar emocional. La dinàmica és participativa, però no té la intenció de ser una teràpia de grup, sinó que es basa en l’exposició i debat dels temes així com en la presentació d’eines d’exercitació dels aspectes tractats per mitjà d’exercicis pràctics. Les classes es desenvolupen en un clima de confiança, escolta, respecte i amabilitat. El programa és orientatiu i es pot anar modificant en tot moment en funció de les necessitats i interessos dels alumnes durant el desenvolupament del curs.
ÍNDEX DE CONTINGUTS
INTRODUCCIÓ- Què pretenem?
- Principals objectius del curs
- Conceptes clau:
- Benestar Emocional
- Intel.ligència Emocional
- D’on partim?
- En quines idees es fonamenta el nostre enfocament. “Som un TOT”
LES EMOCIONS
Reconèixer les emocions que hi ha per sota de la nostra manera de pensar i d’actuar
- L’emoció com a motor.
- Descripció de les Emocions Bàsiques: Por – Ira- Tristesa – Alegria – Sorpresa – Fàstic
- Hi ha moltes paraules per graduar aquestes emocions
- Quines emocions poden ser ambivalents i poden afectar-nos negativament
- Emocions – Sentiments – Estats d’ànim
- Aproximació a les pors
- Persones amb alta sensibilitat (PAS)
- Persones amb dificultats per sentir: Desconnexió emocional / Alextímia
- Descripció d’estratègies per regular les emocions
- El nostre inventari emocional
- Una mirada diferent: Educació Eco-Emocinal (Soler i Conangle)
EL PENSAMENT
Saber reconèixer maneres de pensar que ens perjudiquen
- Diferents maneres d’estructurar el pensament segons l’objectiu: pensament causal, conseqüencial, alternatiu…
- Diferents tipus de pensaments distorsionadors: Pensaments caòtics, intrusius, rumiants...
- Què són les creences limitants i com poden interferir en la nostra manera de pensar?
- Comencem per clarificar els nostres principals problemes
L’ACCIÓ- Desenvolupar habilitats socio-emocionals
- Reconèixer quines emocions i necessitats hi ha darrera dels nostres comportaments
- Revisar si les nostres accions són coherents amb els nostres valors
- Quines actituds envers nosaltres i els altres ens poden ajudar: l’assertivitat, saber de NO, l’empatia, la resiliència…
- Identificar persones i situacions tòxiques
- Facilitadors de la comunicació amb els altres
ELABORACIÓ DEL NOSTRE PROJECTE PERSONAL- Clarificar els nostres valors per clarificar els nostres objectius i accions
UNIÓ COS-MENT- Paper de les hormones i els neurotransmissors
MALALTIES MENTALS MÉS COMUNES AMB RELACIÓ A LES EMOCIONSIMPORTÀNCIA DE L’AUTOCONEIXEMENT I L’AUTOESTIMA (INTRODUCCIÓ)- Autoconcepte, autoimatge, autoeficàcia...
- Estimar-se a un mateix per a poder estimar els altres
IDEES A DES-EDUCAR PER PODER VIURE AMB MÉS CALMA